CHILDREN

júna 24, 2016

Pamätáte si tie časy keď ste sa hrali v pieskovisku? Neustále si niekto od Vás bral lopatku, staviali ste hrad, piekli koláčiky s piesku, nosili vodu len aby ste mali blato, liezli po preliezačkách, hrali sa na skrývačky, skákali cez gumu, šmýkali na šmýkalkách, barbinám ste vymýšľali mená, robili im šaty, jedlo z trvá a kade akej buriny, mamina Vám strihala papiere a kreslila že sú to peniaze, hrali ste futbal, hokej, liezli po stromoch? Tak tomu ja hovorím detstvo. Keď sa bez starostne hráte užívate si slnko alebo aj sneh. Ak vonku pršalo mala som neustále doma stan, ale nie naozajstný. Sestry mi dali vždy stoličky a nato pár diek. Neustále som sa tam skrývala. Keď nám teta z ameriky poslala nejaké oblečenie alebo veci vždy po vybalení ostala taška prázdna a ja som sa ako malá múmia do nej skryla a urobila si tam brloch. Deka, vankúš, jedlo, časopisy. To bolo detstvo. Mojím deťom sa snažím dopriať to isté. Hravé a bezstarostné detstvo s obitými kolenami no plných zážitkov. Neustále chodíme von na ihrisko, občas na zmrzlinu, na balkóne majú mini kúpalisko ( detská vanička s vodou), v zime zase sánkovačky, guľovačky a občas zjedli žltý sneh. Snažím sa aby moje deti nedopadli ako niektoré americké deti.
Len čo začnú chodiť už ich matky pchajú do súťaži krásy. Dokonca sa mi zdá že niektoré okresy majú že dieťa nemusí ani chodiť. Stačí že ma milučký výraz a mamička ho naoblieka ako manekýna. Vyberú jej krásne šatôčky podľa farebnej typológie, aby dieťa pôsobilo ešte viac zlatučko a žiarivo. Obujú topánočky a pod sa s ním prechádzať po móle. Pripadá mi to ako keby tie matky uvažovali asi tak: ,, no poď ukážem ťa všetkým nech mi niečo vyhráš keď už som ťa tých 9 mesiacov vláčila v bruchu, teraz mám strie a rozkysnuté boky. Touto cestou mi to aspoň odplatíš!” Príde mi to smutné. Ak už má dieťa 3-4 roky už na neho trepu makeup, púdre, špirály,umelé riasy, rúže a lesky a pripínajú umelé vlasy ( bleee), dajú obrovské šaty v ktorých chuderky padajú.Dievčatko ktoré má 3 roky odrazu vyzerá ako keby malo 18. Ak si myslíte že chlapcov sa to netýka tak tomu prosím neverte. Aj im nadžabú všetko možné na tvár, oblečú smoking a dajú nalakované topánky. Tieto deti majú denno denne tréningy aby si pamätali čo majú robiť ak majú promenády alebo ukazujú svoj talent. Maju trénerov, stylistov, šaty im šiju na mieru. Len čo dieťa príde zo školy nejde oddychovať ale ide rovno trénovať. Urob takú pózu, tu zamávaj takto, takto sa nesmej, pošli pusu porotcom. Plavková promenáda? Žiadne celé plavky proste musia mať polovičné a potom sa čudujme že koľko je pedofilov a úchylákov. Nie si dosť opálená nevadí dáme krém na samoopaľovanie. Ak je dievča staršie tak jej dokonca lepia umelé zuby len aby mala krásny biely úsmev. V 6 rokoch už dievčatá obúvajú opätky len aby boli vyššie. A potom že je toľko zlatokopiek a mrch. Niektoré deti sa konca volajú inak na móle a inak v reálnom živote. Zaprú svoje meno len kvôli pár minútam slávy. Detičky dostanú korunky, poháre a trofeje ale občas aj šteňa.
Tomuto ja rozhodne nehovorím detstvo ale práca už od mala. Udri sa dieťa moje k smrti len aby ja som nepracovala a mala s teba zisk. Nikdy nedovolím aby moje deti takto dopadli alebo aby moja vnučka či vnuk chodil po móle v 3,4,8,15 rokoch. Deti si majú užívať detstvo, hrať sa, neposlúchať, mať odrené kolená a plakať v náruči matky ak ich niekto zbije či vezme hračku. V tejto situácii som rada že som na Slovensku a že tu žijem aj keď ma láka veľký svet ale na ten mám ešte čas. Najprv ukážem deťom čo je to detstvo ♥
Aký máte názor vy? Chceli by ste aby vaše deti mali detstvo alebo aby behali po mólach? Každý názor ma zaujíma.

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe